Aynı Motifin İki Farklı Müzik ve Edebiyat Çevresinde Tezahürü Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma “Narmanlı Gelin” Örneği

204 Prof. Dr. Dilaver DÜZGÜN T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı III. Metinler 8 A. Âşık Tarzı Şiir Geleneği İçinde Yer Alan Metinler 1. Ahmet Poyrazoğlu’nun Nejat Birdoğan’dan Naklettiği Metin Narman kazasında Orcuk yolunda Ben bir gelin gördüm orak elinde Hata yoktur bu gelinin dilinde Dedim allı gelin kimin yarısan Salladı başını döndü bir yana Sanarsın güneştir doğar her yana Yusuf Züleyha’ya taydır bu gelin Nasıl kıymış yollamışlar tarlaya Dünya güzelleri ona cariye Sanarsın cennette benzer huriye Dedim allı gelin kimin yarısan Salladı başını döndü bir yana Sanarsın güneştir doğar her yana Yusuf Züleyha’ya taydır bu gelin Başına bağlamış sarı leceği Sanarsın ki karşı dağın çiçeği Seni görenlerin yanar yüreği Dedim allı gelin kimin yarısan Salladı başını döndü bir yana Sanarsın güneştir doğar her yana Yusuf Züleyha’ya taydır bu gelin 8  Metinler, ilgili yayınlardan aktarılırken veya ses kayıtlarından çözümlenirken kaynakta olduğu şekliyle alınmış, sadece mısra tekrarlarına ve “aman aman” şeklindeki ara sözlere yer verilmemiştir. Bunun dışın- daki eksiklik ve yanlışlıklar söz konusu kaynaklara aittir.

RkJQdWJsaXNoZXIy NTU4MTc2