Aynı Motifin İki Farklı Müzik ve Edebiyat Çevresinde Tezahürü Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma “Narmanlı Gelin” Örneği

207 Aynı Motifin İki Farklı Müzik ve Edebiyat Çevresinde Tezahürü Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma (“Narmanlı Gelin” Örneği) Türk Halk Edebiyatı Aldı Sümmânîyi gamı merağı Kamıştır parmağı sedef tırnağı Sana Mevla versin yayla kaymağı Sordum allı gelin kimin yârisin Salladı başını döndü bir yana Sanarsın güneştir çalar her yana 11 4. Âşık Yaşar Reyhani İcrası Narman kazasında Orcuk yolunda Ben bir gelin gördüm orak elinde Terlemiş memeler kemer belinde Sordum allı gelin kimin yarisin Salladı başını döndü bir yana Sanarsın güneştir çalar her yana Nasıl kıymış yollamışlar tarlaya Dünya güzelleri sana cariye Dedim ki bir su ver ben fukaraya [Dedim allı gelin kimin yarısan] Salladı başını döndü bir yana Sanarsın güneştir çalar her yana Yar başına örtmüş sarı leçegi Sanarsın ki karşı dağın çiçegi Dünya kıymaz çalıştırsın gerçegi Dedim allı gelin kimin yarısan Salladı başını döndü bir yana Sanarsın güneştir çalar her yana 11  Hayrettin Rayman, Âşık Sümmani Hayatı Edebi Şahsiyeti Şiirleri ve Şiirlerinin Tahlili, Ankara 1997, s. 168 (Rayman, bu şiirin Nejat Birdoğan, “Narmanlı Sümmani ve Kâğızmanlı Sezai”, Cilt: 8, sayı: 177 Mart 1964, s. 3373-3375’den alındığını belirtiyor. Ancak adı geçen yazıda bu şiire rastlanmamıştır.)

RkJQdWJsaXNoZXIy NTU4MTc2