Geçmişten Günümüze Türk Dili ve Edebiyatı Tasnifi İçinde Türk Halk Edebiyatı’nın Yeri

233 Geçmişten Günümüze Türk Dili ve Edebiyatı Tasnifi İçinde Türk Halk Edebiyatı’nın Yeri Türk Halk Edebiyatı müze kadar gelen 1961 ve 1982 Anayasalarında, ‘ Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin RESMİ DİLİ TÜRKÇEDİR hükmü tartışmasız yer alır. Bu hükümler doğrultusunda, Türkçenin öğretilmesi yasal bir zorunluluktur. Bu cümle- den olarak bütün eğitim kurumlarında okutulan bütün dersler, Anaokulundan Üniversiteye kadar Türkçe olduğuna göre, anlamlı ve kaliteli Türkçe Öğretmeni Yetiştirmek de Devletin ilgili bi- rimlerinin asli görevleridir. Bu bağlamda Türkçe Öğretmeni yetiştirecek bir kurumun da olması zo- runludur. Bu kurum da günümüzde Eğitim Fakültelerinin Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Bölümle- ridir. Bu bölüm bünyesinde her yaştaki çocuklarımız ve Yabancılara Türkçe öğretimi için; ‘ Temel Türkçe Öğretmenliği ABD (ilköğretim 1-4.sınıflar İçin), Türkçe Öğretmenliği ABD ( Orta öğretim 6-8.sınıflar İçin ), Yabancılara Türkçe Öğretmenliği ABD, İki Dilli Türk Çocukları Türkçe Öğretimi Anabilim Dallarının kurulması gerekmektedir. . Sonuç olarak deriz ki, Eğitim Fakültelerinde Türkçenin Eğitimi Öğretiminin BÖLÜM olarak yerini alması zorunludur. Bu bağlamda Türkçemiz , hem kanunlarımız hükmünce, hem milli vakarımız gereği, hem milletimizin diline saygı, hem bilimsel çalışmalara destek, hem Türkçenin Dünya dili olmasına hizmet, hem de ‘Anamın ak sütü kadar helal olan dilime saygıdır. Beşinci grup: TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI EĞİTİMİ , Orta öğretimde Liselerimize Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni yetiştirmek içindir. Öğretmenlik mesleği, ‘veliler, nebiler postu, gönüller nurudur. Bu nur, çocuklarımıza verildiği müddetçe, adalet olgusu, birlik ve beraberlik duygusu, bilimsel üretim daima başta yer alır. Bu sebeple adına hürmeten bile olsa Eğitim Fakültelerinde Edebiyat öğretmeni yetiştirecek olan kurun adı TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI EĞİTİMİ Bölümü olmalıdır. Altıncı grup: “ TÜRK CUMHURİYETLERİ VE TÜRK TOPLULUKLARI TÜRK EDEBİ- YATLARI ise müstakil bir bilim dalı altında belirlenmemiştir. Çünkü o günün şartlarında bu edebi- yatların belirlenmesi belki mümkün değildi. Fakat günümüzde ise bu edebiyatın da “ İslâmi Dönem Türk Edebiyatı” bünyesinde “ Türk Cumhuriyetleri ve Türk Toplulukları Türk Edebiyatları “olarak “ müstakil bir disiplin” halinde belirlenmesi gerekirdi. Ve de öyle oldu. Günümüzde bu edebi- yatın adı ‘ÇAĞDAŞ TÜRK LEHÇELERİ VE EDEBİYATLARI BÖLÜMÜ’ olarak yerini aldı. Bu durum da memnuniyet vericidir. Yedinci grup: DÜNYA EDEBİYATLARININ ETKİSİNDE KALAN TÜRK EDEBİYATI : Günümüzde Türk Edebiyatı, yalnız Batı tesiri altında kalmamıştır. Bu edebiyat bugün, hem Doğu, hem Batı, hem de diğer ülke edebiyatlarının tesiri altında gelişmiştir. Elbette ki bu gelişmeler, ya bizzat, ya da medya kanalıyla bütün dünya edebiyatlarının etkisinde kalarak gelişmekte ve eserler vermektedirler. Örneğin; Dallas, Yalan Rüzgârı, Altın Kızlar, Kökler vb.lerine karşı Türkiye’de gelişen ede- biyat , y alnız batının tesirinde gelişen edebiyat olmayıp, tam tersine diğer dünya edebiyatlarının da etkisinde gelişen bir edebiyat olmuştur. Bu sebeple “ Batının Etkisinde Gelişen Türk Edebiyatı- nı, “ Dünya edebiyatlarının etkisinde gelişen Türk edebiyatı” başlığı altında belirlemek ve ona göre incelemek yerinde bir karar olur.

RkJQdWJsaXNoZXIy NTU4MTc2