Genel Konular
290 Prof. Dr. Mustafa SEVER T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı 2013:181). Üretimde de tüketimde de ölçü, -maddî ve manevî anlamda-kirletmek olmamalı. Her şey, her varlık, nesne, vb. kendi tabiatı, yaratılışı içinde hareket edebilmeli veya ettirilebilmelidir. Bu çerçevede kişiye, aileye, topluma düşen görev, sanal dünyadan, filmlerden, dizilerden, reklamlardan, tüketim mekânlarından (tüketim katedralleri-Ritzer) bombardıman edilen ve tüketi- mi özendiren her türlü ürün ve hizmet karşısında akıl ve sorumlulukla doğru tüketim yaparak hem kendi sağlıklarını hem de toplum sağlığını korumak ve geliştirmektir. Başta Milli Eğitim Bakanlığı olmak üzere, Kültür Bakanlığı, Radyo ve Televizyon Üst Kurulu ve diğer devlet kurumları ortak program ve çalışmalarla gelecek nesillerin çevrelerine duyarlı ve çevrelerinden haberdar, sorum- luluk sahibi tüketiciler olmalarına katkı sağlamalıdırlar. KAYNAKÇA • BOUDRİLLARD, Jean 2013, Tüketim Toplumu, Ayrıntı Yay. (6.b), İstanbul. • DAĞDELEN, İlhan 2005, “ Post-Fordizm ”, Mevzuat Dergisi, Yıl:8, Sayı 90, Haziran, http://www. mevzuatdergisi.com/2005/06a/05.htm 06.9.2017 • FEATHERSTONE, Mike 2013, Postmodernizm ve Tüketim Kültürü, Ayrıntı Yay.(3.b), İstanbul. • MASLOW, A. H. 1943, “A Theory of Human Motivation”, Psychological Review, 50, 370-396. http://psy- chclassics.yorku.ca/Maslow/motivation.htm 03.8.2017 • ODABAŞI, Yavuz 2013, Tüketim Kültürü, Sistem Yay. (4.b), İstanbul. • RİTZER, George 2011, Büyüsü Bozulmuş Dünyayı Büyülemek, ayrıntı Yay. (2.b), İstanbul.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NTU4MTc2