Halk Kültürünün Ve Geleneğin Tiyatro Sanatının Araçlarıyla Yeniden Üretimi Ve Geleceğe Taşınması

71 Halk Kültürünün ve Geleneğin Tiyatro Sanatının Araçlarıyla Yeniden Üretimi ve Geleceğe Taşınması Müzik, Oyun ve Eğlence Aktemur Toprak’ın yazdığı ve Kırşehir ağızının kullanıldığı, NEŞE DERT AŞK adlı müzikli gösteri dikkat çekicidir (Görsel-20-21). Belgesel yanı ağır basan bu metnin başka yaşayan insan hazine- leriyle ilgili çalışmalara örnek olacağını düşünmekle birlikte, bu kapsamda yapılacak çalışmaların öz ve biçim açısından yetkinlik taşıması gerekmektedir. (Görsel 21-22/Neşe Dert Aşk) 3.7. Çocuk Tiyatrosu Metinleri (Görsel-23/Keloğlan Keleşoğlan) (Görsel-24/Şahmeran Hikâyesi) (Görsel-25/Yedi Köyün Yargıcı) Devlet Tiyatroları repertuvar havuzunu incelendiğinde, çocuklar için yazılan ve sahnele- nen köy seyirlik, Karagöz, meddah, kukla oyunu türlerinde yazılmış oyunlar, Keloğlan, Ali Baba ve Kırk Haramiler, Nasreddin Hoca, Alâeddin’in Sihirli Lambası, Bir Tuz Masalı, Boğaç Han, Tepegöz, Leyla ile Mecnun, Şahmaran masalı, Zümrüdüanka masalı gibi sözlü kültürümüze ait çeşitli masalların uyarlamalarının yapıldığı görülmektedir. Aşağıda bu kapsamda yazılmış, Devlet Tiyatroları repertuvar havuzundaki oyunların isimleri yer almaktadır. (Görsel-26/Nasreddin Hoca Bir Gün) (Görsel-27/Meddah Amca) (Görsel-28/Üç Şehzade)

RkJQdWJsaXNoZXIy NzM2ODUz