Ihlara Vadisi ve Çevresi Kırsal Yerleşmelerinde Yapı Sanatı ve Geleneksel Yapı Ustalığı
129 Ihlara Vadisi Ve Çevresi Kırsal Yerleşmelerinde Yapı Sanatı ve Geleneksel Yapı Ustalığı Maddi Kültür • Davulcu, Mahmut (2014b). “Polatlı Yöresi Geleneksel Kırsal Yerleşmelerinde Ekmek Yapımı İle İlgili Yapı, Mekan ve Mimari Ögeler”, Ekmek Kitabı , (Editör:Emine Gürsoy Naskalı), İstanbul: Kitabevi Yayınları, 5-47. • Davulcu, Mahmut (2015a). “Ormana Yöresi Geleneksel Konut Mimarisi ve Yapıcılık Geleneği”, Sanat ve Dil Araştırmaları Enstitüsü Kalemişi Geleneksel Türk Sanatları Dergisi , 3 (5), 47-96. • Davulcu, Mahmut (2015b). “Ahlat Yöresi Taş Ustalığı Geleneğinin Somut Olmayan Kültürel Miras Açısın- dan Önemi ve Yapı Ustası Tahsin Kalender”, AVRASYA Uluslararası Araştırmalar Dergisi , 4(7), 48-80. • Davulcu, Mahmut (2016a). “Polatlı Yöresinde Halk Mimarisi Geleneği ve Yapı Sözlüğü”, IV. Uluslararası Halk Kültürü Sempozyumu , Hacettepe Üniversitesi ve Kazan Belediyesi, Ankara, 29 Eylül-01 Ekim 2016. • Davulcu, Mahmut (2016b). “Bartın Yöresi Kırsal Yerleşmelerinde Aile Yapısı ve Yaşam Kültürünün Halk Mimarisine Etkisi”, TÜRÜK Uluslararası Dil, Edebiyat ve Halkbilimi Araştırmaları Dergisi, 4 (8), 93- 144. • Davulcu, M. (2017). “Türkiye’de Taş İşçiliği Ve Taş Ustalığı Geleneği: Ahlat Yöresi Örneği”, Kültürümüz- de Taş , (Haz.:Emine Gürsoy Naskalı-Murat Koçak), İstanbul: Dergah Yayınevi, 409-462. • Demirbaş, Hacı Murat (2012). Aksaray İli Güzelyurt (Gelveri) İlçesi’nin Sosyo-Kültürel ve Ekonomik Yapısı , Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Niğde: Niğde Üniversitesi. • Denel, Serim (1977). “Halk Mimarisi Üzerinde Gözlem ve İncelemelerde İzlenebilecek Yöntem ve Yakın- dana İlgili Diğer Dallar İle Olan Bağıntısı Üzerinde Görüşler”, Türkiye’ de Toplumsal Bilim Araştırmala- rında Yaklaşımlar ve Yöntemler , Ankara: ODTU THBT Yayınları. • Doğan, Uğur (2017). “Jeoarkeoloji: Aşıklı Höyük Örneği”, Jeomorfoloji Derneği Bülteni , 1, 8-18. • Erençin, A. (1979). Kapadokya Yerel Konutlarında Turizme Yönelik Yenileşme Çalışmalarına Bir Yaklaşım Örnek: Avcılar Köyü , Yayımlanmamış Doktora Tezi, İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi. • Eriç, M. (1979). “Geleneksel Türk Mimarisinde Malzeme Seçim ve Kullanımı”, Yapı , 03, 42-45. • Esin, U., (1996). “On Bin Yıl Öncesinde Aşıklı: İç Anadolu’da Bir Yerleşim Modeli” , Tarihten Günümüze Anadolu’da Konut ve Yerleşme (Yay.: Yıldız Sey), İstanbul: Tarih Vakfı Yayınları, 31-42. • Falay, Burak (2010). Aksaray İli Gülağaç İlçesi Demirci Kasabası’nda Sosyal ve Sosyo-Ekonomik Yapıların Yerel Mimariye Etkileri ve Bölgedeki Arkeolojik Verilerle Birlikte Değerlendirilmesi , Ya- yımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi. • Kalas, G. Veronica (2000). Rock-Cut Architecture from the Peristrema Valley: Society and Settlement in Byzantine Cappadocia , New York University, Institute of Fine Arts, Ph.D. in Art History and Archaeology. • Korat, G. (2003). Taş Kapıdan Taçkapıya Kapadokya , İstanbul: İletişim Yayınları. • Oğuz, Burhan (2001). Türkiye Halkının Kültür Kökenleri. İnşa, Isıtma ve Aydınlatma Teknikleri , İstanbul: Anadolu Aydınlanma Vakfı Yayınları. • Ögel, Semra (1977). “Halk Mimarisi, Bazı Özellikleri ve Sorunları”, Türkiye’ de Toplumsal Bilim Araştır- malarında Yaklaşımlar ve Yöntemler , Ankara: ODTU THBT Yayınları. • Ötüken, Yıldız (1990). Ihlara Vadisi , Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları. • Özata, Şerife (2015). Kapadokya Bölgesi Kaya Oyma Yapı Sorunları ve Çözüm Önerileri , Yayımlan- mamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NzMzNDcy