Kültür Endüstrisinin Geleneksel Kına Giyiminde “Kaftan”ı Popülerleştirmesi Üzerindeki Rolü

374 Zeynep İrem DEĞER T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı Muhteşem Yüzyıl dizisinin etkisiyle birlikte seri üretime geçen kaftanların pazarlanma- sında dizi karakterlerinin adları da kullanılmaktadır. Kaftanlar, “Hürrem modeli kaftan”, “Osmanlı modeli kaftan”, “Hürrem kırmızı kaftan modeli”, “Mihrimah Sultan kaftanı”, “Hatice Sultan kına kaftanı” gibi çeşitli sloganlarla pazarlanmaktadır. Bunun yanı sıra aksesuarlar da giysiler kadar değişime uğraşmıştır. Gelinler artık kına gecelerinde Hürrem taclarını ya da tokalarını takmaya başlamıştır. Bu aksesuarlar da “Hürrem tacı”, “Hürrem tokası”, “Hatice Sultan tacı” gibi adlarla satılmaktadır. Fotoğraf 6. Pembe-turkuaz işlemeli kaftan Fotoğraf 7. Lacivert-beyaz işlemeli kaftan Fotoğraf 8. Hürrem tacı Fotoğraf 9. Kaftan giymiş ve tac takmış bir gelin Değişim sadece kadın giysileri üzerinde olmamıştır, düğün ve kına kıyafetlerindeki deği- şim erkek giyimine de yansımıştır. Altı yüzyıllık bir dönem içerisinde Osmanlı Devleti’nde saray ve çevresi için gücü ve itibarı temsil eden kaftan her zaman önemli bir giysi olmuştur. Moder- nizm ve batılılaşmanın etkisiyle erkek giyiminde kaftanın yerini gömlek, pantolon, yelek ve cekete

RkJQdWJsaXNoZXIy NzM2ODUz