Maddi Kültür Öğeleri Olarak Cami, Türbe ve Eski Eserlerin İkinci Abdülhamidin Batılılaşma Anlayışı Çerçevesinde İşlevi
175 Maddi Kültür Öğeleri Olarak Cami, Türbe ve Eski Eserlerin II. Abdülhamid’in Batılılaşma Anlayışı Çerçevesinde İşlevi Maddi Kültür yönetiminin sanat ve kültür alanındaki geleneksel modernleşme yaklaşımının izlerini maddi kültür öğeleri bağlamı içinde aşağıdaki örnekleriyle II. Abdülhamid Armağan Albümleri’nde de görmek mümkündür. Görsel 21: Kariye Camii İçindeki Bir Duvarın Parçası Abdullah Biraderler, 1880-1893 (Library of Congress Online Catalog, [29.11.2017]) Şekil 22: Ayasofya Camii’nin İç Görünümü 2 Abdullah Biraderler, 1880-1893 (Library of Congress Online Catalog, [29.11.2017]) Şekil 23: Ayasofya’nın Aya İrini’deki Çanı Abdullah Biraderler, 1880-1893 (Library of Congress Online Catalog, [29.11.2017]) Görsel 21’deki örnekte görülen Hz. İsa freski, görsel 22’de görülen bir dönem kilise olarak kullanılan Ayasofya ve görsel 23’te görülen Ayasofya’nın çanı İstanbul Osmanlı Devleti tarafın- dan fethedilmeden önce Bizans İmparatorluğu’na ait olan ama fetihten itibaren Osmanlı Devle- ti’nin sahipliğine geçen Hristiyanlık için kutsal mekân ve nesneleri göstermektedir. Bu yönleriyle dahi bu fotoğraflar II. Abdülhamid Armağan Albümleri’nin yukarıda değinilen bağlam içinde eski eser fotoğraflarıyla gerçekleştirmeye çalıştığı sahiplik, egemenlik hakları ve meşruiyet propagan- dasının önemli öğeleri konumundadır. Ayrıca görsel 22’deki genel planlı kompozisyona sahip
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NzMzNDcy