Müzik, Oyun ve Eğlence- Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Çalışmaları
İÇİNDEKİLER Önsöz.................................................................................................................................................................................. 3 BÖLÜM I : MÜZİK, OYUN VE EĞLENCE Program.............................................................................................................................................................................. 9 AÇIKEL, Merve Halk Anlatılarından Dizilere Sözün Dönüşümü ve Bilge Tip Özelinde Deli Yürek / Kuşçu Örneği........................................ 17 ATILGAN, Dr. Halil Ceyhanlı Âşık Ferrahi’nin Yeni Derlenen Türküleri............................................................................................................. 25 ÇIBLAK COŞKUN, Prof. Dr. Nilgün Mersin İli Köy Seyirlik Oyunlarından Deve Botlatması ve Âşuk-Mâşuk Oyunu................................................................... 45 ÇIRPICI, Nuray - DAĞYAPAN, Şaziye Halk Kültürünün ve Geleneğin Tiyatro Sanatının Araçlarıyla Yeniden Üretimi ve Geleceğe Taşınması................................ 59 DEMİR, Dr. Özcan Türk Sinemasında Güldürü Filmi Kahramanının Durumu: Recep İvedik Örneği................................................................. 75 DEMİR, Yrd. Doç. Dr. Mehtap Kına Türkülerinde Kültürel Kodlar: Ocak Eşik Kuşak Tuz.................................................................................................... 83 EZİCİ, Doç. Dr. Türel Türk Halkının Kültürel Köklerinde İlk “Oyun” Ustası Olarak Şaman ve Şaman Ayininde Performans Dramaturgisi............ 91 FİDAN, Yrd. Doç. Dr. Süleyman Asker Türkülerinin Sosyal Psikolojik Zemini ve İşlevleri.................................................................................................... 99 GÖĞÜŞ, A. Ceren Bir Çocuk Oyununun Diakronik İncelemesi: Aç Kapıyı Bezirgânbaşı................................................................................ 117 GÖHER VURAL, Prof. Dr. Feyzan Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Müziğin Önemi................................................................................................... 125 GÖLDERE, Doç. Dr. Selçuk Anadolu Köylü Temsilleri Oyun ve Ritüel Kalıpları........................................................................................................... 135 GÜVENÇ, Doç. Dr. Ahmet Özgür Medya Araçlarının Çocuk Oyunlarına Etkileri................................................................................................................... 151 KARABULUT, Yrd. Doç. Dr. Murat Bir Öğretme-Öğrenme Sistemi Olarak ‘Meşrep’lerden ‘Meşk’e Halk Türkülerinin Yaşama Ortamı ve Günümüze Ulaşmasında Uygulanan Yöntemler................................................................................................................................. 161 KARAELMA, Doç. Dr. Barış Türkiye Müzik Eğitiminde Geleneksel Çalgılarımızın Yaygınlık Kazanamaması Üzerine Bir İnceleme............................... 169 KİP AKYOL, Dr. Ayça Nur Opera ve Geleneksel Kültürün Buluşması: Karyağdı Hatun Operası................................................................................. 179 KÖPRÜLÜ, Gamze Dârü’l-Elhan’da Usûlât-I Mûsikîyye Dersleri Üzerine Bir İnceleme................................................................................... 189 NİK Š İ Ć , PhD, Assistant Professor Naka The Lıon Of Plevna In The Songs Of Bosnıaks From Sandžak......................................................................................... 197
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NTU4MTc2