Politik Motivasyonlarla Geleneğin Yeniden Yaratılması Süreci Üzerine

367 Politik Motivasyonlarla Geleneğin Yeniden Yaratılması Süreci Üzerine Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Çalışmaları yakın zamanda politik bir kimlikle bağıntılı olarak üretilmeye başlanan hat sanatına nazaran çok daha yüksek olması bu yargıyı güçlendirmektedir. Yani, politika ve siyasi yapılanmalar, geleneğin canlandırılmasında çok etkin ve güçlü olduğu için bu potansiyeli öldürmek, geleneksel olanı yaşa- tarak SOKÜM’ün korunmasına destek olmakla örtüşmemektedir. Bu durumda, geleneği yeniden yaratma sürecinde olan politikacıların ötekileştirici söylemlerden uzak durmaları bir zorunluluk olarak belirmektedir. Böylelikle modern zamanda canlandırılan gelenek, politikacıların ayrıştırıcı söylemlerini pekiştiren bir yakıt olmaktan, Türk vatandaşlarını birleştirerek bireylerin “halk/budun” potasında erimesini sağlayan bir güce dönüştürülebilir. Bu güç de UNESCO’nun işaret ettiği kü- reselleşme tehlikesi ile mücadelede kullanılabilir. KAYNAKLAR • AKSU, Cahit, “Mehter Müziği”, Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, S: 10, ss: 43-45, 1998. • ARSLAN, Namık, Kurt Motifinin Türk Menşe Efsanelerindeki Anlamı Üzerine, Milli Folklor , S: 87, y: 22, SS: 72-77, 2010. • ATAY, Tayfun, “Etno Bizleştirmez Ötekileştirir Bilal Bey”, Cumhuriyet Gazetesi , 14.05.2017. • ÇAY, Abdülhaluk, Nevruz: Türk Ergenekon Bayramı Kökleri Tarihi Gelenekleri , İstanbul: İleri Yayınla- rı, 2012. • DELİORMAN, Altan, Türk Kültüründe Bozkurt , İstanbul: Bayrak Basım Yayın, 2009. • DORSON, Richard, “Uygulamalı Halk Bilimi”, Uygulamalı Halk Bilimi (Haz: Ö. Oğuz vd.), Ankara: Gele- neksel Yayınevi, 2014. • DUNDES, Alan, Fakelore Fabrikasyonu, Folklorun Sahtesi: Fakelore (Haz: Selcan GÜRÇAYIR), Anka- ra: Geleneksel Yayınevi, 2007. • HOBSBAWM, Eric, “Gelenekleri İcat Etmek”, Geleneğin İcadı , (Der: E. Hobsbawm ve T. Ranger), (Çev: M. M. Şahin), İstanbul: Agorakitaplığı, 2006. • HEKİMOV, Mürsel, Efsaneden Gerçeğe Mitolojiden Kültüre Bozkurt , İstanbul: Doğu Kütüphanesi, 2012. • JEAN, Georges, Yazı: İnsanlığın Belleği , (çev: Nami Başer), İstanbul: YKY, 2001. • KIRSHENBLATT-GIMBLETT, Barbara, “Hatalı İkilikler”, Folklorun Sahtesi: Fakelore , (Haz: Selcan GÜRÇAYIR), Ankara: Geleneksel Yayınevi, 2007. • OĞUZ, M. Öcal, Küreselleşme ve Uygulamalı Halkbilimi , Ankara: Akçağ Yayınları, 2002. • OĞUZ, M. Öcal, Somut Olmayan Kültürel Miras Nedir? , Ankara: Geleneksel Yayınevi, 2009a. • OĞUZ, M. Öcal, “Kul Himmet ve Sözlü Kültür Tanıklığında Kozmogonik Mitin Eskatolojik Serüveni”, Millî Folklor , S: 84, y: 21, ss: 51-56). 2009b. • Sabah Gazetesi , 11.05.2017. • VURAL, Timur, “Osmanlı Dönemi Mehter Teşkilatı”, Zeitschrift für die Welt der Türken , Vol 4, No: 1, 2012.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzM2ODUz