Türk Halk Edebiyatı
74 Yrd. Doç. Dr. Uğur BAŞARAN T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı KAYNAKÇA • AKBALIK, Esra (2013), “Türk Atasözlerinde Cinsiyet Algısı”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , S. 36, s. 81-90, Kütahya. • ALAGÖZLÜ, Nuray (2009), “Dil ve Cins: Türkçe Atasözlerinde ve Deyimlerde Kadın Üzerine Eğretileme- ler ve Toplum-Bilişsel Yapı”, The International Association of Central Asian Studies , C. 13, Seoul. • BAŞARAN, Uğur, (2013), “Atasözlerinin Kalıpsallığı Üzerine”, Turkish Studies , C. 8/9, s. 757-770, Anka- ra. • DİŞSİZ, Melike ve HATUN ŞAHİN, Nevin, (2008), “Evrensel Bir Kadın Sağlığı Sorunu: Kadına Yönelik Şiddet”, Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanat e Dergisi , C.1, S. 1, s. 50-58, İstanbul. • DOWLİNG, Collette (1994), Sindrella Kompleksi - Çağdaş Kadında Bağımsızlık Korkusu , Öteki Yayınevi, Ankara. • GÜVEN, Alptekin, (1981), Dünya Atasözleri , İnkılap ve Aka Kitabevi, İstanbul. • OKRAY, Zihniye (2015), “Türk Atasözleri ve Deyimlerinde Kadın İmgesi”, LAÜ Sosyal Bilimler Dergisi , C. 6-1, Lefke. • SCHIPPER, Mineke, (2010), Erkek Acı Çeker Kadının Ruhu Duymaz - Dünya Dillerinden Atasözleriyle Kadınlar , NTV Yayınları, İstanbul. • ÜÇER, Müjgân, (1998), Atalar Sözü Yerde Kalmaz – Sivas’ta Sözlü Gelenek , Sivaslılar Eğitim Kültür ve Yardımlaşma Vakfı Yayınları, İstanbul. • YURTBAŞI, Metin (2012), Sınıflandırılmış Atasözleri Sözlüğü , Excellence Publishing, İstanbul.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NTU4MTc2