TANITMA BÜLTEN 16
Polonya’nın başkenti Varşova’nın tarihi ve turistik değeri olan en gözde “Old Town” Meydanı’nda, ülkemizin UNESCO Dünya Miras Listesi’nde yer alan varlıklarının tanıtımına yönelik bir açık hava fotoğraf sergisi düzenlendi. Mayıs ayında açılışı yapılan, 3 hafta süreyle, 7 gün 24 saat kalan ve Polonyalılar tarafından yoğun ilgi gören sergide; UNESCO Dünya Miras Listesi’nde yer alan varlıklarımıza ilişkin fotoğraflar 4 adet küp üzerinde, Lehçe açıklamaları ile yer aldı. Söz konusu sergi; eylül ayına kadar Polonya’nın Poznan, Krakow, Katowice ve Wroclaw şehirlerinde de ziyaretçilerin beğenisine sunulacaktır. Günlerin uzadığı yaz mevsiminin başlangıcına denk gelen sergi, Varşova şehrine bir renk katarak, kültür ve tatil ile ilgilenen Polonyalılar için bir rehber oldu. Her yaş grubunun dikkatini ve tatil tercihlerini etkilemeye yönelik etkinlik, Polonya’dan ülkemize gelen turist sayısının artırılmasında önemli bir tanıtım projesi olarak öne çıkmaktadır. POLONYA’DA “UNESCO DÜNYA MİRAS LİSTESİ’NDE TÜRKİYE” AÇIK HAVA FOTOĞRAF SERGİSİ İngiliz araştırma ve raporlama şirketi GlobalData’nın hazırladığı rapora göre; Kültür ve Turizm Bakanlığı “Turkey Home” kampanyası ile en başarılı 6. turizm örgütü oldu. Kültür ve Turizm Bakanlığı, Avrupa’da 20 ülkenin pazarlama ve tanıtım faaliyetlerinin değerlendirmeye alındığı raporda İspanya’nın hemen arkasından 0,01 puanlık bir farkla 6.’lığı yakaladı. İlk sırayı Avrupa’nın turizmde en çok büyüyen ülkesi olan İzlanda alırken; Malta, İrlanda, Hırvatistan, İspanya ve Türkiye İzlanda’yı takip ediyor. Yayınlanan araştırma raporu incelendiğinde; başarılı ülkelerin ortak noktalarının dünya çapında prestijli turizm ödülleri aldıkları, sosyal ve dijital medya mecralarının etkin kullanımı ile yürütülen başarılı tanıtım kampanyalarına sahip oldukları ortaya çıkıyor. 2017 Turizm Örgütleri Tanıtım İndeksi Turkey Home Dünyanın En Etkin Turizm Kampanyaları Arasında Yer Aldı 27
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NTU2NTE2