Tanıtma Bülten Sayı 17 (Eylül 2018)
Çanakkale’nin tarihi, turistik ve kültürel değerleri ile “Troya Antik Kenti”nin Almanya turizm pazarında tanıtılması amacıyla, Almanya’nın en önemli ve tirajı yüksek gazetelerinden olan Frankfurter Allgemeine Zeitung/Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung gazeteleri için yazan Andreas Kilb ve tirajı yüksek Die Zeit ile Süddeutsche Zeitung gazeteleri için yazan Dorion Weickmann 22-25 Mayıs 2018 tarihleri arasında Bakanlığımızın konuğu olarak Çanakkale’de ağırlandılar. Ağırlanma neticesinde her iki gazeteci de Troya ile ilgili tüm izlenim, deneyim ve bilgilerini haber yaparak, paylaştılar. “2018 TROYA YILI” KAPSAMINDA ALMANYA’DAN BASIN YANSIMALARI Mecra: FAZ Frankfurter Allgemeine Zeitung/Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung (Pazar Gazetesi) Yayın Tarihi: 17 Haziran 2018 Haber Başlığı: Taş ya da Değil (Troya Antik Kenti’ne Erken Bir Yaz Yolculuğu) Troya Yollarında Haber Yazarı: Andreas Kilb Haber İçeriği: “Troya Antik Kenti” nde yer alan kalıntı ve eserlerin ne anlama geldiğinden, tarihte ve destanlarda anlatılan Troya ile Çanakkale ’de bulunan Troya Ören Yeri ’nin izlerinin arkeologlar tarafından nasıl yorumlandığından bahsedilmektedir. Ayrıca, Hisarlık arkeolojik kazı alanından, kazı alanındaki kalıntı ve harabelerden, Troya’nın tarihi ve Troya Savaşları ’ndan, antik kentin yer aldığı bölgeye nasıl ulaşılacağından, açılacak olan Troya Müzesi ’nden, müzenin yapısından ve müzede sergilenecek eserlerden bahsedilmektedir. Mecra: www.der-theaterverlag.de Yayın Tarihi: Haziran 2018 Haber Başlığı: Truva Atı Haber Yazarı: Dorion Weickmann Haber Linki: https://www.der-theaterverlag.de/ theatermagazin/dtm/theatermagazin-06-2018/troja/ Haber İçeriği: Haberde, Alman Heinrich Schliemann’ın çocukluk hayali olan “Troya Antik Kenti” ne ait kalıntıları bulmasından, tarihte anlatılan Troya ile ortaya çıkarılan antik kent kalıntılarının arkeologlar tarafından nasıl yorumlandığından, antik kent eserlerinin sergileneceği Troya Müzesi ’nden ve turistlerin “ Troya Antik Kenti” ne gösterdiği yoğun ilgiden ve gazetecinin bölgeyi ziyareti ile edindiği izlenimlerden bahsedilmektedir. Assos ve Troya ’nın daima cennetten bir parça olarak kalacağı vurgulanmıştır. Turkey Home kampanyasını yürüten Tanıtma Genel Müdürlüğünün, nazar boncuğunun emoji olması hususundaki yoğun talepleri değerlendirmesi üzerine, 30 Kasım 2017 tarihinde yaptığı başvuru sonucunda İngilizce “Evil Eye Bead” olarak adlandırılan “Nazar Boncuğu” ile ilgili süreç 16 Temmuz 2018 itibariyle sonuçlandı. Günümüzde internet ve özellikle de sosyal medya ortamında iletişim kurmanın yeni bir yolu olarak algılanan ve bugün sayıları 3 bine varan emojiler sayesinde birkaç kelimeyle anlatılabilen bir duygu tek görselle tanımlanabilmektedir. Türkiye’nin tarihi, kültürel ve doğal güzelliklerini dünya çapında tanıtmak amacıyla 2014’ten bu yana Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından sürdürülen Turkey Home kampanyası Anadolu kültürüne ait önemli simgelerinden olan bir unsuru da tüm dünyaya tanıtmayı başarmış oldu. Bahse konu kampanya kapsamında çekilmiş olan “Turkey.Home-Home of Evil Eye Bead” tanıtım filmi de bulunmaktadır. Başlangıç olarak Twitter sosyal medya mecrasının web sürümünde kullanılmaya başlanan “Nazar Boncuğu” emojisinin önümüzdeki günlerde tüm mecra ve platformlarda yaygınlaşması bekleniyor. EMOJİ LİSTESİ’NDE
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NTU2NTE2